Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2015

Να τι είσαι, Ευρώπη!!! Η διαρκής αναγέννησις των πνευματικών της δυνάμεων - Μέρος 2ον



ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ

Η εξέλιξης του ευρωπαϊκού πολιτισμού δεν είναι νοητή χωρίς την μορφήν των φιλοσόφων.
Η ενατένισης (νοερή και με προσήλωση θέαση) προς τα άστρα και το ίδιον εγώ δίδουν μορφή εις την περί σύμπαντος εικόνα του Ευρωπαίου.
Το χαρακτηριστικό του φιλοσόφου είναι η ικανότης του να θαυμάζει τον γύρω του κόσμο.
Ο βοσκός συνηθισμένος να παρακολουθεί την πορεία των αστερισμών και εις την μορφή των να τιμά τας θεότητας, μαθαίνει μεταξύ των πρώτων να διακρίνει τα φαινομενικώς ακίνητα άστρα από τους διαρκώς κινούμενους εις το διάστημα αστερισμούς. 
Ο αιώνιος κύκλος της πορείας των άστρων υπακούει σε αληθείας ακλόνητους και εις νόμους της φύσεως.
Και σήμερα ακόμα ο εξευγενισμός της ικανότητας αυτής αποτελεί τον ευγενέστερο σκοπό της ευρωπαϊκής παιδαγωγικής και την πρώτη προϋπόθεση προς τον σχηματισμό της προσωπικότητος.
Ο βοσκός παραδίδει την επιστήμην των άστρων στον επόμενο εις τον ναυτίλο, έτσι ακριβώς και ο Ευρωπαίος, πολύ προτού γνωρισθεί με την πυξίδα, αποκτά την ικανότητα να ταξιδεύει κατά την νύχτα προς πάσα κατεύθυνση εις την θάλασσα.
Η νεότατη τεχνική τελειόποιησις του Ίπτασθαι, η νυχτερινή πτήσις επέστρεψε και πάλι προς την παλαιά ευρωπαϊκή αυτή επιστήμη, ακριβώς διότι αυτή καθιστά τον πιλότο ανεξάρτητο από την πυξίδα. 


Το παράδειγμα των άστρων είναι αντιπροσωπευτικόν.
Η φιλοσοφία ως μητέρα των επιστημών, εισδύει παντού εις την πρακτική ζωή και της δίνει περισσότερο εξέλιξη.
Η επιστήμη ανακαλύπτει τον φυσικό νόμο, όπως την αλήθεια των μαθηματικών και τον νόμο των εθίμων. 
Κατά τους συλλογισμούς του επί της ζωής ο αρχαίος φιλόσοφος αντιλαμβάνεται πολύ νωρίς και των προβλημάτων της πολιτικής. '' Πόλις '' και '' πολιτική '' σημαίνουν την κοινήν υπόθεσιν.
Ο δεσμός προς την οικογένεια και την κοινότητα, ως την μεγάλη οικογένεια, ήταν αυτονόητο δια τον αγροτικής προέλευσις αρχαίον άνθρωπο.
Επί αυτού ο καλύτερος μαθητής του Σωκράτη Πλάτων γράφει το βιβλίο του περί πολιτείας.
Το περιεχόμενο του βιβλίου τούτου ήγειρε το ενδιαφέρον και απασχόλησε την ανθρωπότητα μέχρι σήμερα.
Ο ευρύς νους του φιλόσοφου δίνει εις το κράτος μεγάλη εξουσία έναντι του ατόμου και θέτει σχεδόν πάντοτε το συμφέρον του πολίτου εις υποδεεστέρα μοίρα του κράτους, όπως οφείλει να μην ζητεί τίποτα που να είναι σε αντίθεση με την συνείδηση. 
Ο Πλάτων ζητεί την μεγάλη εξουσία του κράτους διότι η ανώτερη τάξη πρέπει να αποτελεί δια της μορφώσεως την επιλογή των αρίστων και διότι αυτοί οι άριστοι δια του εξευγενισμού της συνειδήσεως των πρέπει κατά μέγιστη βεβαιότητα να επιθυμούν το καλό της πολιτείας.  


Ο ΝΟΜΟΣ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΤΟΜΗΣ
  


Οι Έλληνες ανακάλυψαν τον νόμο της χρυσής τομής, η εφαρμογή του οποίου εγέννησε την εποχή της αρμονίας.
Ο άνθρωπος έγινε το μέτρο των πραγμάτων με την βοήθεια μηχανικών μέσων, με τον μοχλό, τον γρύλο και τον σφόνδυλο (βαρύς - συμπαγής τροχός σε έμβολο μηχανής που διατηρεί ομοιόμορφη την περιστροφική κίνηση) κατασκευάσθησαν τα θαυμάσια κτίσματα, που παρέμειναν εις την αιωνιότητα και τα οποία δια πρώτη φορά τώρα καταστρέφουν με τας βόμβας οι Αγγλοαμερικανοί.
Η κατανομή του χρόνου εις παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι έργο των Ελλήνων.
Αυτοί εφεύρουν βοηθητικά μέσα προς καταμέτρηση του χρόνου, την κατανομή της ημέρας, έως και τα πρώτα μηχανικά ωρολόγια με κινητήριο δύναμη το ύδωρ.
Η ονομασία και η εξήγησις των ανέμων ως μέσο βοηθητικό της ναυσιπλοΐας, ως και η κατανομή των στοιχείων του κόσμου εις ύδωρ, πυρ, αέρα και γη είναι δικό τους έργο.
Έξι αιώνων ελληνική φιλοσοφία  έδωσε τας κατευθύνσεις  επί δυο χιλιάδες έτη.
Ο Θαλής και ο Ηράκλειτος κάνουν τις πρώτες έρευνες προς  εξήγησιν του κόσμου και της φύσεως, που καταλήγουν εις τον χωρισμό στοιχείων και ατόμων.
Η έρευνα των ιδεών υπό του Σωκράτους οδηγεί εις την κριτική της γνώσεως που συμπληρώνεται το πρώτον μετά 2300 έτη υπό του Κάντ.
Η λογική περί ηθικής διδασκαλίας του Σωκράτους, ή περί ιδεών διδασκαλία του Πλάτωνος, αλλά και επί τη βάση της πείρας και όχι θεωριών στηριζόμενα συστήματα των άλλων Ελλήνων φιλοσόφων, συγκεντρώνονται υπό του Αριστοτέλους, ώστε δίνει συνολική εικόνα του κόσμου.
Υπό του ιδίου γίνεται λόγος και περί της σφαιρικής μορφής της γης.
Επί της παγκοσμίου αυτής εικόνα του Αριστοτέλη στηρίζονται όλες οι σκέψεις των μεταγενέστερων φιλοσόφων  και φυσιοδιφών μέχρι των ημερών μας. Αλλά αυτά δεν ήσαν αρκετά!!!
Οι Έλληνες εφευρίσκουν τα μεταλλεία μέχρι βάθους 12 μέτρων, ανακαλύπτουν την θεραπευτική δύναμη των μετάλλων, διδάσκουν την παρασκευή του ορειχάλκου  και σφυρηλατούν το πρώτο κράνος.
Αρχίζουν να ερευνούν την επίδρασιν του πυρός επί του αέρος και διαπιστώνουν την δύναμη του ατμού και του θερμού αέρος.
Εφεύρουν τα μυστικά όργανα, την δια του ατμού θέρμανση, πυροσβεστικά μηχανήματα και εγκατάστασιν ύδατος εις τας οικίας, τιμούν τον βιοτέχνη εις το πρόσωπο του θεοποιηθέντος  σιδηρουργού Ηφαίστου.
Εις πολλά πράγματα η αντίθεσις και εις άλλα το συμπλήρωμα των ήσαν οι Ρωμαίοι, ο λαός αυτός των χωρικών της ηπείρου. Οπωσδήποτε από τούς Ρωμαίους έλειπε η κατά θάλασσαν επίδοσης των Ελλήνων, εις πολλούς δε τομείς της δραστηριότητος των έπρεπε να καταβάλουν όλας των τας δυνάμεις δια να επιτύχουν κάτι που για τους 'Ελληνας ήταν παιχνιδάκι. 

ΠΡΟΤΥΠΟΝ ΔΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ



Τα οργανωτικά κατορθώματα της Ρώμης αποτελούν και σήμερα ακόμα πρότυπο δια όλο τον κόσμο.
Οι στρατιωτικοί διοικηταί της που έκαναν γνωστή την καλλιέργεια του αμπελιού εις την Γαλλία,την Γερμανία και μέχρι της Κριμαίας, οι πολιτικοί της αντιπρόσωποι που έφεραν την καλλιέργεια της ακταίας, της κερασιάς και των ασιατικών λαχανικών, εις την κατασκευή δρόμων που έκαμαν βατούς και τας πλέον απρόσιτας περιοχάς, και με τα τρεχούμενα ύδατα των βουνών καταπολέμησαν την ελονοσία και την δυσεντερία (εντερική πάθηση), αποτελούν το πρότυπο κάθε ανθρώπου με δραστηριότητα. 
Ο πρακτικός και ταχύς τρόπος οικοδομήσεως με πλίνθους (δομικό υλικό από λάσπη, πηλό σε σχήμα ορθογωνίου) και τεχνική της εξωραίσεως (ομορφιά- καλλωπισμός) των οικοδομών με λεπτάς μαρμάρινες πλάκες, εξάπλωσε τον ρωμαϊκό πολιτισμό της κατοικίας εις ολόκληρο τον τότε γνωστό κόσμο.
Και σήμερα ακόμη αποτελεί ιδεώδες το κατοικείν κατά τον ρωμαϊκό τρόπο, ως και το λουτρό κατά το σύστημα της παλαιάς Ρώμης. 
Οι Ρωμαίοι ιατροί με επικεφαλής τον Γκαλένους, μετέβαλαν την ελληνική μέθοδος φυσικής θεραπείας εις επιστημονική θεραπευτική τέχνη.
Αυτοί εισήγαγαν την ιατρική των φυτών και ετόλμησαν  τις πρώτες εγχειρήσεις του κρανίου.
Οι Ρωμαίοι ζωγράφοι και αρχιτέκτονες ετελειοποίησαν την τέχνη του μωσαϊκού.
Κατ' αρχάς δια την στρώση των δρόμων και κατόπιν προς στολισμό των τοίχων και των θόλων. 
Η αρχιτεκτονική εμπλουτίσθηκε με τας κυκλικάς κατασκευές και τους θόλους, η φιλολογία με την τελειοποήσιν της Ωδής, το ερωτικόν ποίημα, με την εμβάθυνσις κατά την ιστορική συγγραφή και την περιγραφική γεωγραφία, την ανακάλυψη της εφημερίδας και με τα πρώτα ρομάντζα. 
Οι τελευταίοι Ρωμαίοι χώρισαν εις δυο την καθολική αυτοκρατορία, αι σφαίραι επιρροής της οποίας υφίστανται και σήμερα δια της διαιρέσεως της χριστιανικής θρησκείας εις ορθόδοξον  και καθολική.
Δια της κατακτήσεως και της κληρονομήσεως της Ελλάδας και της Ισπανίας, δια του νικηφόρου τερματισμού των Καρχηδονιακών πολέμων και της καταστροφής της Καρχηδόνος, η Ρώμη συνεπλήρωσε τον κύκλο των κατακτήσεων της εις την Μεσόγειον.
Η κατά τον πρώτο αιώνα μ.χ διαίρεσις της Ρώμης επέφερε την γέννηση της Ανατολικής και της Δυτικής Ρώμης.
Η πρώτη με πρωτεύουσα την Κωνσταντινούπολη παίρνοντας το όνομα Βυζάντιο, διετηρήθη μέχρι τον 15ου αιώνος με τα αυτά περίπου σύνορα της Αυτοκρατορίας του Μεγάλου Αλεξάνδρου. 
Η Δυτική αυτοκρατορία με πρωτεύουσα την Ρώμη θεωρητικώς υφίστατο μόλις εκατό ακόμα έτη, κατακτηθείσα μετά ταύτα υπό των Γερμανών.
Πρακτικώς εν τούτοις υφίστατο μέχρι το 1806, διότι από της εποχής εκείνης τερματίζεται για πρώτη φορά η ρωμαϊκή αυτοκρατορία του γερμανικού έθνους.
Μετά την πτώση της Ρώμης εφάνη ότι οι πάπαι, οι επί της γης αντιπρόσωποι του θεού, ήσαν οι αληθείς κληρονόμοι της ρωμαϊκής ισχύος ή ότι ήσαν προς τούτο προορισμένοι.
Η ιδεώδης πολιτεία του Πλάτωνα φαίνεται να βρίσκει απήχηση υπό την κυριαρχία της χριστιανικής εκκλησίας.
Από την επιλογή των αρίστων σχηματίσθηκε το ηγετικό σώμα, από τις τάξεις του οποίου εξελέγετο ο πάπας.     


Εθνικός Σύνδεσμος Σαρωνικού

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου